Остання редакція: 23-04-2025
Тези доповіді
УДК 004.42
Розробка 2D гри класу платформер за допомогою Unity
Щербань С.О, науковий керівник Бородкіна І.Л.
Проблематика
У ігровій індустрії 2D ігри залишаються актуальними завдяки своїй простоті, доступності та атмосфері. Проте для створення якісного платформера потрібно ретельно підійти до аспектів розробки ігрової фізики, контролеру керування персонажем/противником, побудови рівнів та інтеграції візуальних ефектів в ігровий процес. Часто початківці стикаються з труднощами при реалізації базових механік таких як пересування, вірне зчитування та обробка колізій, патерн поведінки ворогів, взаємодія з об’єктами, що ускладнює створення повноцінної гри. Відсутність структурованих реалізацій та добре організованої архітектури є додатковим бар’єром. В результаті чого розробник витрачає неймовірну кількість часу на усунення багів та конфліктів спричинених спробою впровадження нової механіки.
Актуальність та мета
Метою роботи є розробка повноцінної 2D гри жанру платформер із застосуванням рушія Unity. Актуальним дослідження робить демонстрація можливостей Unity у створенні платформерів, опис процеси розробки та запропонована зручна структура, шо дає можливість для подальшого масштабування.
Проєктування системи
Розробка гри передбачає поетапне проєктування ключових компонентів:
- Створення палітр карт тайлів (Tilemap) [1], для формування рівнів з використанням шарів (поверхня, декор, задній фон).
- Реалізація патерну машини кінцевих автоматів (Finite State Machine) для контроллеру гравця та лігіки поведінки ворогів.
- Реалізація Мультипредметної підсистеми (Multi Weapon System) для швидкого та організованого створення шаблонів екземплярів зброї для гравця.
- Реалізація збережень поточної сесії та результату проходження рівня зі створенням файлів у форматі json та xlsx [2]
- Оцінювання дій гравця та отримання відповідного рангу по завершенню рівня.
- Інтерфейс користувача (UI) [3]: реалізація головного меню, меню паузи, вікон завершення рівня
Рис1. Діаграма станів патерну кінцевих автоматів для противника
Рис. 2 Діаграма станів патерну кінцевих автоматів для гравця
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
[1]
«Документація для Tilemap,» [Онлайновий]. Available: https://docs.unity3d.com/6000.0/Documentation/ScriptReference/Tilemaps.Tilemap.html. [Дата звернення: 10 січень 2025].
[2]
ClosedXML, «GitHub репозиторій бібліотеки ClosedXML з документацією,» [Онлайновий]. Available: https://github.com/ClosedXML/ClosedXML. [Дата звернення: 2 квітня 2025].
[3]
«Документація до UI Toolkit,» [Онлайновий]. Available: https://docs.unity3d.com/Manual/UIElements.html. [Дата звернення: 5 березеня 2025].