Інтернет-конференції НУБіП України, ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ РОЗРОБКИ КОМП’ЮТЕРНИХ СИСТЕМ '2025

Розмір шрифту: 
ІНФОРМАЦІЙНА СИСТЕМА ТУРИСТИЧНОЇ ФІРМИ
Liudmyla Viktorivna Skorobohata

Остання редакція: 21-04-2025

Тези доповіді


ІНФОРМАЦІЙНА СИСТЕМА ТУРИСТИЧНОЇ ФІРМИ

Скоробогата Л.В., науковий керівник Дудник А.О.

Актуальність. У наш час такий відпочинок як ніколи набирає популярність з кожним роком. Люди завжди прагнуть  відволіктись від сфери діяльності, одноманітності та просто відпочити, змінити обстановку хоча б на короткий час. Активний чи пасивний, подивитись на великі піраміди Гізи чи поніжитись на спокійному пляжі під звуки океану – будь-який відпочинок завжди залишається кращим способом гарно провести час. Або ж незабутньо відсвяткувати Різдво, Новий рік, День народження та інші свята. Тому подорож як і в межах своєї країни так і за кордоном є оригінальним та цікавим виходом. Тому разом з цим туристична галузь швидко стала складовою економіки багатьох країн, як елемент соціально-економічної галузі. Наприклад в Італії туристів на стільки багато, що країна запровадила податок на туризм.

Ще приклади країн, де стрімко розвивається туризм за даними UN Tourism:

1.Франція – 89,4 млн. прибуттів;

2. Іспанія – 83,7 млн. прибуттів;

3. США – 79,3 млн. прибуттів;

4. Китай – 65,7 млн. прибуттів;

5. Італія – 64,5 млн. прибуттів;

Але людина не завжди може одноголосно обрати куди поїхати. Іноді, як і в будь-якому рішенні потрібна порада або навіть організатор. Особливо у сучасних умовах зростання попиту на туристичні послуги.

Мета даної інформаційної системи – оптимізувати, автоматизувати та організувати зручний доступ  потенційним клієнтам до інформації про тури, забезпечити простий та швидкий пошук відповідної подорожі. Що значно спростить життя і для самої співробітників туристичної агенції – адже клієнт, який вже має уявлення про бажаний відпочинок, може знайти відповідну інформацію, що значно знижує час на консультації, але може зв’язатись з туроператором, так і навантаження на персонал.

Об’єктом розробки є інформаційна система туристичної фірми, яка автоматизує процеси пошуку, бронювання та продажу турів. Інформаційна система дозволяє користувачам зручно переглядати пропозиції турів за різними параметрами: країна, місто, вид відпочинку (пляжний, гірськолижний, екскурсійний тощо), тривалість, дата виїзду, ціна, наявність знижок або спеціальних пропозицій тощо. Крім того, клієнти можуть самостійно обрати екскурсії по визначним місцям.

Сховище даних. Для роботи інформаційної системи було створено реляційне сховище даних у середовищі MySQL PowerShelL. На Рис.1  представлена структура сховища даних: ER-діаграма, яка відображає логічну структуру бази даних turism, складається з 14 таблиць. Ключовими таблицями є ті, які містять, умовно постійну інформацію таблиці: Країна(список країн), Місто(список міст, які належать до певної країни), Готель(список готелей, які належать до певного міста), Вид_номера(класифікація видів),Вид_курорта(класифікація курортів), Визначні_місця, Харчування(типи харчування), Трансфер(варіанти трансферу). Ця вся інформація є основою для наповнення основних табличок Тур та Путівка що є основними для користувача.

Таблиці маю такі типи зв’язку як «один-до-багатьох», «багато-до-одного». Структура є масштабованою та гнучкою – її можна доповнити новими таблицями, які можуть використовуватись в майбутньому для розширення та покращення системи.

Рис.1 – ER-діаграма інформаційної системи туристичної фірми

Дана система для туристичної фірми виконує важливу роль – аналітичну. Завдяки  моніторингу по замовленням, пошуковим запитам – агенція може моніторити найпопулярніші напрямки. Завдяки цьому турагенція може вчасно адаптуватись до тенденцій ринку та вимогам клієнтів, впроваджувати нові напрямки. Що прияє не тільки популярності тур агенції на ринку та плинності клієнтів, але й довіри. Бо, якщо фірма може запропонувати нові та популярні напрямки напрямки, то це одразу викликає плинність та інтерес у потенційних клієнтів.

Висновки. Розробка системи є актуальною, за рахунок підвищення попиту на туризм, економічною вигідністю сфери туризму, та є інвестиційно привабливою. За рахунок швидкої розробки та низької затратності. Дану систему можна запровадити до реальної туристичної функції – тобто має практичне значення. Крім того, система є гнучкою для розширення, наприклад, додавання функцій управління бонусами або інтеграції з мобільними додатками та вдосконаленням. Дана система є гарним інструментом для оптимізації процесів туристичної фірми та підвищення плинності туристів.

СПИСОК ВИОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Названо 10 найбільш відвідуваних країн у 2024 році - https://tripmydream.ua/media/novosti/10-naibilsh-vidvidyvanuh-krain