Інтернет-конференції НУБіП України, ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ РОЗРОБКИ КОМП’ЮТЕРНИХ СИСТЕМ '2025

Розмір шрифту: 
GOOGLE АНАЛІТИКА ЯК ІНСТРУМЕНТ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ В ЕКОНОМІЦІ ТА БІЗНЕСІ
Захар Конєвєга

Остання редакція: 26-04-2025

Тези доповіді


У сучасних умовах цифрової трансформації економіки особливого значення набувають інструменти, які забезпечують ефективне збирання, обробку та аналіз даних для прийняття управлінських рішень. Одним із найпоширеніших і функціональних засобів у цьому контексті є Google Analytics 4 — потужна веб-аналітична платформа, що дає змогу бізнесу глибоко аналізувати поведінку користувачів, джерела трафіку, ефективність маркетингових кампаній та рівень залучення клієнтів. В умовах глобалізації та стрімкого розвитку електронної комерції, саме дані стають стратегічним ресурсом, а їх грамотне використання — фактором конкурентоспроможності підприємств. З огляду на те, що понад 14 мільйонів сайтів уже перейшли на GA4 [1], а аналітика стала невід’ємною частиною процесів прийняття рішень [2], дослідження потенціалу Google Analytics 4 як інструменту цифрової трансформації є надзвичайно актуальним і відповідає потребам сучасного бізнес-середовища.

Мета: проаналізувати використання Google Analytics 4 як інструменту цифрової трансформації бізнесу та оцінити його ефективність у контексті прийняття управлінських рішень.

Google Analytics 4 є безкоштовним інструментом, який надає SEO бізнесу можливість отримувати статистику від дій користувачів під час користування сайтом і трансформувати у більш зручний, для звітів, формат. Розроблений кампанією Google, цей інструмент має можливість інтеграції з великою кількістю інших продуктів цієї кампанії. Google Analytics наразі використовується у 44 млн. сайтах. А оновлена версія Google Analytics 4 у 14.2 млн. сайтах, що робить його найпоширенішим інструментом у сфері веб аналітики. [1]

 

Рисунок 1 - популярні веб інструменти

Вивчення та прогнозування дій клієнтів є чи не найважливішою метою кожного бізнесу. Через розвиток та зменшення вартості технологій, усе більше користувачів мають доступ до мереж Інтернету, де й проводять більшість часу. Саме це змушує бізнеси, від малих до великих, просувати свої послуги в мережі. [2] Велику роль у просуванні грає саме сайт цієї компанії. Сайт – це Інтернет обличчя кожного бізнесу, як і в реальному житті, якщо бізнес презентує себе, обслуговує та рекламує неякісно,  то й відповідна кількість клієнтів. Саме для просування та створення відповідних рішень з’явились SEO. Це люди, які оптимізують сайт, аби він з’являвся частіше в пошукових запитах користувачів. Вони аналізують трафік, дії та ефективність реклами.

Найпопулярніший інструмент для роботи та збирання цієї інформації є Google Analytics 4. Одні з найбільших переваг цього інструменту є:

  1. Інтеграція з іншими програмними продуктами. Google cтворило свою екосистему, де інтеграція проходить легко та швидко.  До списку таких продуктів належать: Google AdSense, Google Ads, Ad Manager, BigQuery та багато інших.
  2. Атрибуція на основі даних. Перехід до Google Analytics 4 дозволив компанії розробити ефективний алгоритм, який відслідковує канали та точки контакту користувача та їх вплив на конверсію. Доповнення до цього стало можливо відслідковувати шлях до цієї конверсії. Допоможе відслідковувати зайві та непотрібні дії.
  3. Крос-платформна аналітика. Можливість відслідковувати з яких пристроїв та з яких систем зайшли користувачі.

 

Рисунок 2 – приклад трафіку з різних пристроїв

  1. Показники для аналізу взаємодії користувачів із ресурсом. Надає доступ до частоти відвідування, залучення, збереження, життєва цінність.

 

Рисунок 4 – приклад даних зацікавленості користувачів

За результатами дослідження можемо дійти висновку – розвиток бізнес не може конкурувати з іншими без цифрової трансформації та застосування відповідних ефективних інструментів аналізу дій користувачів. Використання цього інструменту дозволяє прогнозувати та оптимізувати маркетингові стратегії для подальшого прийняття рішень.