Остання редакція: 04-04-2019
Тези доповіді
Вступ. В Україні обмежена кількість медіапорталів навчальних закладів, які б могли популяризувати діяльність університету. Дослідивши близько 10 статей з українських наукометричних баз, та близько 10 – з зарубіжних, з’ясували, що відеоконтент на медіапорталі повинен бути актуальним і, відповідно, популярним. Для цього необхідно виділити основні показники медіапорталу та проводити постійний їх аналіз.
Дослідження. Для аналізу даних, статистичного обліку, формування звітів, прийняття рішень, тощо, необхідно розробити систему аналізу показників рейтингу медіапорталу університету. За основу були використані OLAP-технології, оскільки різні підсумки отримуються протягом секунд, без довгого очікування. [1]
Перш за все була спроектована модель для сховища даних, на основі якої був побудований багатомірний куб в середовищі BI.
Після виконання технічної роботи по створенню та наповненню реальними і актуальними даними багатомірний куб, за допомогою Data Flow з оперативної бази даних, використовуючи середовище Power BI [2] був порахований КПЕ (Рис.2) за наступними критеріями[3]:
- максимальний показник кількості переглядів відео;
- середнє значення кількості переглядів відео;
- мінімальна можлива кількість переглядів відео.
Лише за одним фактором, який був порахований для прикладу можливостей системи, вже можна зробити певні висновки, що протягом лютого 2019 року (саме за цей період використовувались дані) можна побачити значне зменшення кількості переглядів відео.
Висновки. Чим більша кількість переглядів, тим краще.[4] Результати дослідження вже зараз, в реальному часі, дають можливість об’єктивно оцінити медіапортал принаймні за показником кількості переглядів і, відповідно, приймати певні рішення щодо цього. В перспективі планується розширити можливості системи, щоб вона давала більш розгорнуті значення, звіти, аналітику, щоб медіапортал можна було покращувати, розвивати і виводити в тренди інтернету простіше і швидше.