Інтернет-конференції НУБіП України, IX МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ МОЛОДИХ ВЧЕНИХ «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ: ЕКОНОМІКА, ТЕХНІКА, ОСВІТА»

Розмір шрифту: 
МОНЕТИЗАЦІЯ МЕДІАПОРТАЛУ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Андрій Олександрович Петлицький

Остання редакція: 12-11-2018

Тези доповіді


Вступ. Насьогодні відеоконтент займає важливу роль у навчальній діяльності університетів. Таким чином можна створювати навчальні курси, проводити відеоконференції, висвітлювати важливі події із життя університетів та багато іншого.[1] Проте створення будь-якого відеоконтенту потребує використання багатьох ресурсів. Тому постає питання: чи доцільно університетам мати та підтримувати власні медіапортали, замість того, щоб посилатись на інші?

Дослідження. Відповіддю на головне питання – є партенрська програма від YouTube.[2] Власники оригінального відеоконтенту мають право монетизувати свої відео. Приєднавшись до партнерської програми YouTube ви будете отримувати дохід від реклами напряму від YouTube без усіляких посередників.

Про дану прогарму може йти мова, якщо ви робите унікальний авторський контент і він вже набирає по кілька тисяч переглядів. Монетизувати ролики можна за допомогою шести інструментів, включаючи банери, рекламу всередині відео і перед ним. Підбір найбільш релевантної вашому контенту реклами відбувається автоматично, за допомогою алгоритму Google. YouTube заробляє 1 долар за кожну тисячу переглядів і 68% прибутку з нього (68 центів) віддає авторам. Для несильно розкручених каналів суми будуть маленькими, але автори з мільйонною аудиторією отримують тисячі доларів з кожного відео. Додатковий бонус: після приєднання до партнерки YouTube, відеохостинг почне виводити ваші відео в розділах «Рекомендовані» і «Схожі». Це допоможе набрати нових глядачів.

Порівняємо медіапортали українських університетів за допомогою сервісу «Socialblade», і дізнаємось приблизний дохід кожного з каналів на таблиці 1.

Таблиця 1

Порівняння університетських медіапорталів України

 

YouTube-канали

Підписки

Відео

Перегляди

Дохід (міс.)

KPI TV

4772

2254

3 126 278

$6 - $101

MEDIA NAU

1088

439

379 741

$1 - $22

Online NAU Live

101

34

18 424

Не визначено

Студент - TV

129

236

34 363

$0.37 - $6

Миттєвості КНУ

391

250

70 647

$0.42 - $7

КНУКіМ

526

106

139 831

Не визначено

ІТ НУБіП

146

37

12 049

$0.25 - $4

 

Очевидно, що чим більша кількість переглядів відео, тим більший дохід від каналу. Але ж завдяки чому, або яким відео канали змогли стати популярними та мати такі рейтинги? Для цього необхідно зробити топ найпопулярніших відео кожного з каналів (таблиця 2).


 

Таблиця 2

Топ-2 найпопулярніших відео на каналах

 

Назва каналу

Назва відео

Назва каналу

Назва відео

KPI TV

Рейд военкомата по общежитиям студентов КПИ

MEDIA NAU

Мис НАУ 2015. Выход в купальниках

Stand-up "Мамахохотала" Женя Янович "Друзі"

Подання електронної заяви на вступ у ВНЗ

Миттєвості КНУ

Президент України зустрівся зі студентами істориками КНУ ім Шевченка

КНУКіМ

Ice Bucket Challenge у КНУКіМ

Вечір інструментальної музики у виконанні студентів та аспірантів Інстітуту біології КНУ

«Українська пісня року» (2013)

 

Висновки. Чим більша кількість переглядів – тим більший дохід. Проте кожен університет має розуміти, що задля створення прибуткового медіапорталу, потрібно цілком віддаватися поставленій задачі. З першої таблиці ми бачимо на прикладі «KPI TV», що той має не лише велику кількість переглядів, але й велику базу самих відео, яка активно оновлюється. А з другої таблиці зрозуміло, що найбільшу популярність у свій час отримав кожен з каналів завдяки певним «вірусним» відео: одні з них легко випадали в результаті пошуку завдяки відомим назвам, а інші — тематичні відео для університетів, які було цікаво переглядати і по декілька разів.

Результати дослідження дають можливість реально оцінити масштаб роботи, яку необхідно зробити, щоб університет не лише надавав нову інформацію своїм глядачам (абітурієнтам, студентам, викладачам тощо), але й сам міг отримувати винагороду за це.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. А. О. Петлицький, О. Г. Глазунова: Аналіз використання відеоконтенту навчальними закладами. Збірник матеріалів VIII Міжнародної науково-практичної конференції молодих вчених “Інформаційні технології: економіка, техніка, освіта ‘2017”. 14-15 листопада 2017 року, НУБіП України, Київ. – С. 160. Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1bsBB5bqvv7yb5mbiz2OmeYQG4-yagBZ_/view
  2. Про Партнерську програму YouTube [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://support.google.com/youtube/answer/72851?hl=uk