Last modified: 24-10-2018
Abstract
Розглянуто основні напрямки та методологію розробки електронного підручника для вивчення технічної дисципліни (на прикладі дисципліни «Трактори і автомобілі»). Основна увага приділена питанню найбільш повного розкриття конструктивних елементів систем та складальних одиниць агрегатів з забезпеченням освоєння студентом принципів їх класифікації та впливу неполадок і налаштувань на роботу всієї системи. Окремим питанням висвітлюється не тільки конструкція складальних одиниць, а й принципи функціонування та вплив окремих режимів та загальної навантаженості на показники міцності і надійності окремих елементів системи. Принцип побудови матеріалу підручника у вигляді «від складного, до простого» дозволяє більш повно зрозуміти конструкцію тягово-транспортного засобу та скласти більш повне уявлення про функціонування його окремих елементів та систем. Проведено аналіз існуючих принципів побудови електронних підручників для вивчення загально-технічних дисциплін, за результатами якого розроблені основні інформаційно-методологічні блоки електронного підручника. Встановлено, що застосування тестового контролю знань, який проводиться як за окремими темами, так і в загалом, дозволяє більш повно провести контроль засвоєння інформації користувачем. Можливість впровадження в тестовий процес ілюстраційного матеріалу з натурних моделей та фотографій окремих вузлів (як у складеному вигляді, так і окремо) дозволяє розвити навички практичного використання знань, отриманих в процесі навчання. Окрім того, в роботі показано, що застосування сучасних мультимедійних технологій для вивчення загально-технічних дисциплін дозволяє розробити не тільки окреме представлення теоретичного матеріалу, а й комплекс практично-лабораторних робіт, обладнання та інструментарій яких не залежить від матеріальних витрат, що дозволяє впроваджувати в навчальний процес найновітніші розробки (наприклад, вивчення конструкції тракторів) як вітчизняного, так і закордонного виробництва. Такий підхід дозволяє, хоч і віртуально, оновити лабораторно-практичну базу загально-технічної дисципліни, не залучаючи до цього значних капітальних вкладень.