Остання редакція: 25-04-2024
Тези доповіді
Сучасному пацієнту необхідне цифрове зберігання його медичних даних для зручного доступу до них та моніторингу стану власного здоров’я. Для лікаря цифровізація медичної карти полегшить доступ до медичної інформації пацієнта для швидкого аналізу стану його здоров’я та повноцінного збору анамнезу під час огляду. На даному етапі уже розроблено декілька таких систем, огляд яких представлено у дослідженні [1]. Яремком С.А. у своєму дослідженні представляє можливості впровадження інформаційних систем в організаційно-управлінські структури медичних закладів [2]. Хвищун А.І. та Комар В.О. представляють принципи побудови єдиної медичної інформаційної системи міста [3].
Вказані системи хоча і широко впроваджуються у медичних закладах, та все ж мають ряд недоліків. Для виявлення недоліків існуючих систем було проведено опитування серед пацієнтів, а також працівників медичної сфери. Проведене опитування дала змогу виділити наступні недоліки важливі для пацієнта:
1. при зміні номеру телефону втрачається доступ до даних
2. відсутність повної інформації про пацієнтів в одному місці.
3. не зручний інтерфейс, переповнений та недійсний функціоналом
4. якщо візит до лікаря зафіксований, може бути повністю відсутня інформація щодо мети цього візиту, які маніпуляції були проведені, немає консультативного висновку і рекомендацій лікаря.
5. через відсутність єдиної системи для зберігання медичної документації немає синхронізації між приватними та державними лікарнями.
6. неможливість власноруч вносити дані
В свою чергу працівники медичної сфери виділяють такі недоліки існуючих систем:
1. відсутність єдиної медичної системи для первинної, вторинної, третинної ланки та пацієнта.
2. відсутність обміну медичними даними серед лікарень, які працюють у межах міста, не кажучи вже про всю Україну. В кожному місті України превалює своя медична електронна система.
3. проблема збору медичних даних і анамнезу пацієнта, часто під час консультації або госпіталізації лікар стикається з тим, що медична документація відсутня.
Вказані недоліки свідчать про необхідність створення електронного органайзера для зберігання медичних даних пацієнта, який користувач веде власноруч та матиме змогу показати лікарю під час прийому. Такий функціонал дозволить забезпечити інформаційна система “Медична картка у смартфоні”.
Метою розробки такої системи виступає створення цифрової платформи, яка надає швидкий, безпечний та ефективний доступ до медичних даних, забезпечення пацієнтам та медичним працівникам постійного доступу до медичної документації через смартфон, спрощення зберігання та обміну інформацією між пацієнтом та лікарем, підвищення зацікавленості населення до стану здоров’я.
Запропонована інформаційна система містить функціонал, який враховуватиме вказані недоліки як пацієнтів так і працівників медичної служби.
Основними користувачами такої системи виступатимуть працівник медичної служби та пацієнт. Працівник матиме змогу переглядати дані пацієнта. Пацієнт в свою чергу зможе також вносити необхідні дані, а також їх редагувати.
Реалізація такої інформаційної системи забезпечить швидке, надійне, безпечне та зручне зберігання медичної документації та швидкий доступ до неї, спростить обмін інформацією між пацієнтом та лікарем, підвищить зацікавленність населення до моніторингу стану здоров’я.