Інтернет-конференції НУБіП України, ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ РОЗРОБКИ КОМП’ЮТЕРНИХ СИСТЕМ '2023

Розмір шрифту: 
ІНФОРМАЦІЙНО УПРАВЛЯЮЧА СИСТЕМА ОСВІТНІХ КУРСІВ
Юрій Васильович Васильович Дарійчук

Остання редакція: 23-04-2023

Тези доповіді


Використання інформаційно-комунікаційних технологій сприяє розвитку та реорганізації інформаційного середовища сучасного суспільства, зокрема, сфери освіти.

Сучасна система освіти перебуває у стадії глобальних змін у всьому світі, вона зосереджена на всебічному розвитку людини, готує до життя в відкритому інформаційному просторі, забезпечує навчання впродовж життя, формує толерантний світогляд.В глобальному контексті відбувається взаємодія різних соціальних, економічних та технічних розробок у сфері освіти. Відкрита освіта відіграє важливу роль у забезпеченні доступу до освіти та у подоланні труднощів, що виникають завдяки постійно мінливими обставинами у сфері освіти.[1]

Створення онлайн-курсів - це великий проект, який вимагає багато часу та зусиль. Основною ідеєю при створенні таких курсів є надання користувачам можливості отримати якісну освіту в зручний для них час та місце.

Основні ідеї, які можуть бути використані при створенні онлайн-курсів:

1.Практичний підхід Онлайн-курси можуть бути спрямовані на практичну підготовку користувачів до певної професії або на вдосконалення їх професійних навичок. Такі курси можуть включати різні види діяльності, наприклад, проектну роботу, виконання завдань, демонстрацію навичок.

2.Мультимедіа-елементи Використання різноманітних мультимедіа-елементів, таких як відеоуроки, аудіокурси, інтерактивні завдання та ігри, може зробити навчання більш захопливим та ефективним.

3.Особистісний підхід Кожен учень має свій унікальний спосіб навчання, тому важливо створювати курси, які дозволяють користувачам навчатися відповідно до своїх індивідуальних потреб та темпу. Для цього можна використовувати інтерактивні інструменти та персоналізовані рекомендації.

4.Наявність підтримки Важливо забезпечувати користувачів підтримкою та можливістю отримати відповіді на запитання, які виникають під час навчання. Для цього можна створювати форуми, дискусійні групи, надавати підтримку через чат або електронну пошту.

5.Адаптивне навчання: Адаптивне навчання означає, що навчальний курс змінюється відповідно до відповідей користувача на завдання та тестування. Це дозволяє забезпечити ефективнішу та персоналізовану навчання.

1. База даних. Було використано SQLite — це система баз даних, написана мовою програмування C. Це не окрема програма; скоріше це бібліотека, яку розробники програмного забезпечення вбудовують у свої програми. Таким чином, він належить до сімейства вбудованих баз даних. Це найпоширеніший механізм баз даних, оскільки він використовується кількома найкращими веб-браузерами, операційними системами, мобільними телефонами та іншими вбудованими системами.[2]

На рисунку 1 представлена структура бази даних , яка містить 6 пов’язаних між собою таблиць. Таблиця «User» містить інформацію про користувачів, включаючи їх унікальний код (user id) та ім’я (user_name),також там міститься інформація по користувачу . Таблиця «UserGroup» містить інформацію про групи користувачів, а саме унікальний код (ID_user_code), назву (croup_name), а також код користувача як зовнішній ключ. Таблиця «Course» містить три зовнішніх ключа для зв'язку з таблицями «User», «Test», «Lection»,також свій унікальний код «ID_course» та назву.  Таблиця «Lection» містить інформацію про навчальні матеріали, а саме унікальний код (ID_lection),  ім'я (lection_name), та матеріал (lection_text),та зовнішній ключ із кодом курсу. Таблиця "test" містить в собі інформацію про тести  унікальний код (ID_test), назву (test_name) питання (test_text) та відповіді (test_answers). Таблиця «TestAnswers» містить інформацію про написані користувачами тести , кожен написанй тест має унікальний код (ID_test_ansver),відповіді користувача (ansver), та два зовнішні ключі (ID_test) та (ID_user), для розуміння який це тест та  який користувач написав

 

Рис.1 Структура бази даних у вигляді діаграми

 

2. Прикладне програмне забезпечення. Було використано PyCharm: IDE[3].

На рисунку 2 представлена форма з повною інформацією про адміністрування мережі ,можливість створення груп , користувачів , тестів , лекцій , та перегляд написаних тестів у вкладкі відповіді для можливого редагування.

 

Рис.2 Форма «Адміністратора» з повною інформацією про курси


 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. МЕТОДИКА СТВОРЕННЯ MOOC [Електронний ресурс] - Режим доступу:

https://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/121м

(дата звернення 20.03.2023)

2. sqlite3 — DB-API 2.0 interface for SQLite (SSMS) [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://docs.python.org/3/library/sqlite3.html (дата звернення 27.03.2023)

3.PyCharm:IDE [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://www.jetbrains.com/pycharm/guide/tips/quick-docs/(дата звернення 12.04.2023)