Інтернет-конференції НУБіП України, ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ РОЗРОБКИ КОМП’ЮТЕРНИХ СИСТЕМ '2023

Розмір шрифту: 
ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ RPA У РОЗРОБЦІ СИСТЕМИ ПІДТРИМКИ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ У СФЕРІ УПРАВЛІННЯ КАДРАМИ
Нікіта Віталійович Шуляк

Остання редакція: 23-04-2023

Тези доповіді


Сьогодні використання інформаційних технологій та інструментів є необхідною та невід'ємною складовою діяльності будь-якого підприємства, зокрема для оцінки та визначення структури бізнес-процесів.

Розвиток інформаційних технологій надає підприємствам більші можливості для збору та обробки даних, однак це також викликає потребу в потужніших інструментах для виконання різноманітних задач. Наприклад, впровадження систем відслідковування та аналізу даних, дозволяє підприємствам підвищити ефективність своєї діяльності та приймати обґрунтовані рішення на основі фактів.

Однак, це також створює нові виклики для бізнесу, який повинен впроваджувати більш складні технології та розробляти власні методики аналізу та використання даних, щоб бути конкурентоспроможним.

Сучасний облік кадрів вимагає використання новітніх технологій та методик для отримання звітів. Основна мета цього процесу полягає у зборі, обробці та аналізі даних про кадровий склад організації, щоб забезпечити ефективне управління персоналом.

Більшість українських підприємств зoсереджують свою увагу на розробці і впровадженні новітніх технологій та методів управління, що сприяє розвитку схожих розробок. Цей процес є дуже важливим для українського бізнесу, оскільки він дозволяє підприємствам стати більш конкурентоспроможними на міжнародному ринку. Тому, актуальність даної теми буде зберігатися в найближчі десятиліття, оскільки постійний розвиток технологій створює нові можливості для підприємств, а також вимагає постійного оновлення та удосконалення вже існуючих розробок.

Термін RPA (Robotic Process Automation) досить неоднозначний і інтерпретувати його можна по різному. Головною причиною цього є те, що він був придуманий у 2012 році, коли категорія все ще розвивалася. Наприклад, слово "роботизований" не стосується фізичного робота - натомість йдеться про програмного робота (або бота), який може автоматизувати дії людини на робочому місці. Навіть слово "процес" не є особливо описовим. Кращою альтернативою було б "завдання", які є окремими елементами дій, що є частиною процесу. Бот може бути доставлений через хмарне середовище або через програмне забезпечення, яке можна завантажити.

Що ж таке RPA? Власне кажучи, RPA передбачає використання ботів, які виконують набір певних дій або завдань, наприклад, таких, як наведені нижче:

•    Вирізання та вставка інформації з одного додатка в інший;

•    Відкриття веб-сайту та вхід у нього;

•    Відкриття електронної пошти та вкладень;

•    Читання/запис бази даних;

•    Витяг вмісту з форм або документів;

•    Використання обчислень і робочих процесів.

Такі речі можуть звучати дещо буденно та спрощено. Але в цьому і вся суть. RPA зосереджується на тих завданнях, які є марною тратою часу для працівників (вони можуть витрачати час на більш складні задачі). Використання слова «автоматизація» в RPA дійсно є влучним. Саме вона лежить в основі функціональності напрямку [1].

Структура архітектури RPA-рішення для системи підтримки прийняття рішень в сфері управління кадрами включає такі складові:

1)           Підготовка даних: цей етап включає збір та обробку даних про кадри, що включають інформацію про наймання, звільнення, відпустки, час витрачений на проекти та інші відомості про кадровий склад. Для цього можна використовувати різні інструменти, такі як Excel, бази даних та системи управління кадрами. В нашому випадку, для збору і оброки даних використовуватиметься Excel файли та база даних SQL.

2)           Роботизація процесів: на цьому етапі створюються боти, які виконують певні рутинні процеси, пов'язані з обробкою даних кадрового складу. Реалізація, наведена в цій роботі, об'єднує кілька окремих бізнес-процесів, таких як завантаження даних, їх обробка, аналіз, форматування та створення звіту, і надсилання результату роботи відповідальній особі.

3)           Інтеграція з системами управління кадрами: на цьому етапі боти, створені на попередньому етапі, інтегруються з існуючими системами управління кадрами. Це дозволяє ботам автоматично отримувати необхідні дані та виконувати рутинні завдання на основі цих даних. В нашому випадку, інтеграції не здійснювалось, оскільки існуючої системи управління кадрами в компанії не існувало, тому ми запровадили свою.

4)           Моніторинг та оптимізація: цей етап включає моніторинг роботи ботів та виявлення можливих помилок та проблем. Це дозволяє швидко виявляти та виправляти помилки та вдосконалювати роботизовані процеси. Оптимізація процесів забезпечує покращення продуктивності та ефективності виконання завдань.

5)           Звітність: на цьому етапі забезпечується створення звітів та аналітичних даних про роботу ботів та їх результативність. Це дозволяє відстежувати та аналізувати продуктивність системи та вносити необхідні зміни для її покращення.

У дипломній роботі було реалізовано систему підтримки прийняття рішень у сфері управління кадрами за допомогою технологій RPA.

Створена програма надає можливість повністю покривати бажаний функціонал та розв’язує задачі ефективного процесу прийняття рішень у сфері управління кадрами засобами RPA. Також було реалізовано універсальні сервіси роботи із такими додатками як: Excel, Outlook, MsSQL та PowerBi Desktop. Це спрощує майбутнє вдосконалення даної системи та подальші створення ботів.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

“The Robotic Process Automation Handbook” by Toma Tauli [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://nibmehub.com/opac-service/pdf/read/The%20Robotic%20Process%20Automation%20Handbook%20by%20Tom%20Taulli.pdf (дата звернення: 20.04.2023)