Остання редакція: 20-04-2023
Тези доповіді
УДК 004.75
ЗАСТОСУВАННЯ NFT- ТА BLOCKCHAIN-МЕТОДІВ ДЛЯ СТРУКТУР ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Пацьора А.А., науковий керівник Шкарупило В.В.
Зважаючи на зростаючий інтерес до застосування технологій Blockchain та NFT у різних сферах, включаючи вищу освіту, дослідження цих технологій стає все більш актуальним. У своїй дисертації я розгляну тему застосування NFT- та Blockchain-методів для структур закладів вищої освіти та використання цифрових методів захисту освітнього процесу, адаптацію останнього до WEB 3.0.
Переваги від застосування Blockchain та NFT:
1. Blockchain та NFT-технології можуть бути використані для створення безпечної та прозорої системи зберігання та передачі особистої інформації студентів, що дозволяє зменшити ризик порушення конфіденційності даних.
2. Використання NFT-технологій дозволяє відстежувати права власності на навчальний контент та інтелектуальну власність, що створює додаткові можливості для контролю за його використанням та монетизацією.
3. Впровадження Blockchain-технологій дозволяє забезпечити відкритість та прозорість управління навчальним процесом, що зменшує ризик корупції та недбалості з боку управлінців.
4. Використання цифрових методів захисту освітнього процесу дозволяє зменшити ризик плагіату та інших форм обману під час проведення екзаменів та інших оцінювальних заходів.
5. Адаптація під WEB 3.0 дозволяє створити інноваційну та децентралізовану систему управління навчальним процесом, що може зменшити залежність від централізованих структур та забезпечити більшу свободу та гнучкість для студентів та викладачів.
6. Використання цифрових методів захисту освітнього процесу дозволяє зменшити ризики порушення безпеки та надійності даних. Цифрові методи захисту включають в себе такі технології, як шифрування, багаторівневий доступ, біометричне ідентифікування та інші. Використання цих технологій дозволяє забезпечити надійний доступ до даних та уникнути їх несанкціонованого доступу.
Більше того, однією з переваг використання NFT-технологій в вищій освіті є можливість відстеження прав власності на навчальний контент та інтелектуальну власність. Це дозволяє контролювати використання навчального матеріалу та монетизувати його. Наприклад, якщо викладач створив навчальний курс, він може віддати права власності на цей курс у вигляді NFT.
Ще однією перевагою використання Blockchain-технологій в вищій освіті є можливість забезпечення відкритості та прозорості управління навчальним процесом. З використанням Blockchain, можна створити безпечну та прозору систему зберігання та передачі особистої інформації студентів, що зменшує ризик порушення конфіденційності даних. Крім того, Blockchain може забезпечити прозорість управління фінансами у вищій освіті, що дозволяє зменшити ризик корупції та недбалості з боку управлінців.
Застосування технологій Blockchain також може допомогти в забезпеченні відкритості в оцінюванні студентів. За допомогою технології Blockchain можна створити безпечну систему оцінювання, де студенти можуть бути впевнені в тому, що їх оцінки захищені від зловживань та можуть бути перевірені будь-якою зацікавленою стороною.
Щодо адаптації під WEB 3.0, важливо розуміти, що це не просто новий Інтернет, а нова парадигма розвитку інтернету, яка ґрунтується на технологіях Blockchain, децентралізації та розподілу. Застосування NFT- та Blockchain-методів може забезпечити структури вищої освіти засоби для ефективної адаптації до цієї нової парадигми. Зокрема, Blockchain може допомогти забезпечити безпеку в мережі, що є особливо важливим для структур вищої освіти, які мають доступ до великої кількості конфіденційної інформації.
У підсумку, застосування NFT- та Blockchain-методів для структур закладів вищої освіти та використання цифрових методів захисту освітнього процесу та адаптація під WEB 3.0 може виявитися дуже корисним інструментом для забезпечення безпеки і відстеження діяльності у закладах вищої освіти.
Зокрема, використання NFT- та Blockchain-методів дозволяє створити цифрові активи, які можуть бути використані для ідентифікації студентів, підтвердження документів та сертифікатів, а також для зберігання та відстеження інформації про навчальний процес. Крім того, за допомогою цих методів можна створити безпечну систему для зберігання та обміну даними між закладами вищої освіти та іншими учасниками освітнього процесу.
Крім того, застосування цифрових методів захисту освітнього процесу, таких як мультифакторна аутентифікація, шифрування та інші методи криптографії, може забезпечити захист від несанкціонованого доступу до даних студентів та інших учасників освітнього процесу.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Ahmed A. Blockchain-based systems for higher education: A review of the literature, current status, and future directions. International Journal of Information Management, 2021, Vol. 57, 102324. doi: 10.1016/j.ijinfomgt.2021.102324
2. Burrell J. NFTs in education: The future of credentials? International Journal of Educational Technology in Higher Education, 2021, Vol. 18(1), 39. doi: 10.1186/s41239-021-00280-9
3. Chen Y., Wu M., Chen C. Blockchain technology in education: A systematic review. Computers & Education, 2021, Vol. 157, 104030. doi: 10.1016/j.compedu.2020.104030
4. Garrido-Moreno A., Moreno-Montoro M., Padilla-Meléndez, A. Blockchain technology and higher education: A systematic literature review. Telematics and Informatics, 2021, Vol. 63, 101624. doi: 10.1016/j.tele.2021.101624
5. Kwon O.H., Lee, J.W. Design of a blockchain-based education management system for lifelong learners. Journal of Educational Technology & Society, 2021, Vol. 24(2), 142-157.