Інтернет-конференції НУБіП України, ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ РОЗРОБКИ КОМП’ЮТЕРНИХ СИСТЕМ '2021

Розмір шрифту: 
ІНФОРМАЦІЙНА СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ЗАМОВЛЕННЯМИ У РЕСТОРАНІ
Даниїл Миколайович Жигінас

Остання редакція: 27-04-2021

Тези доповіді


Ecommerce-індустрія розвивається дуже швидко. Якщо, ще п'ятнадцять років

назад онлайн-магазини були відносно новим напрямком, то зараз це повноцінний

бізнес. Розвиток глобальних маркетплейсів і їх зростаюча доступність дозволяє

будь-якій людині практично у будь-якій точці світу не тільки купувати, але і

продавати - без бар'єрів, як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках, знижуючи

витрати на виробництво і торгівлю, а крім того - економити час.

 

На сьогоднішній день, вся eccomerce-індустрія надає потенційному покупцеві в цілому ідентичний набір функцій, відрізняючись один від одного тільки широтою асортименту, функціоналом і дизайном. Головною перевагою є якісна реалізація функцій сайтів електронної комерції, які максимально орієнтовані на зручністі потенційного покупця.

 

Особливо зараз, під час пандемії у світі, такого типу сайти стали масово

необхідні клієнтам різного рівня бізнесу і ecommerce-індустрія почала розвиватись

більш динамічно, про що свідчать численні профільні дослідження. Я сам займаюся

веб-розробкою на фріланс-біржах і в порівнянні з 2019 роком, кількість клієнтів

які хочуть почтаи бізнес в інтернеті стало набагато більше.

 

Звісно пандемія сильно вдарила і по бізнесу закладів харчування. Постійні

локдауни, комендантські години і інші заборони нічого доброго не зробили. Багато

ресторанів, кафе та навіть кав'ярень перейшли на доставку через популярні

кур'єрські служби, такі як: Uber Eats, Glovo, Raketa і т.д. А деякі зробили власну

доставку по своєму місту або району.

 

Для створення web-орієнтованої системи можуть бути використані наступні інструментарії:

1. Мови розмітки: HTML, XHTML, XML, CSS і ін. Це єдина категорія, яку при створенні веб-сторінок не можна обійти в принципі. Варто відзначити, що, якщо HTML одночасно відповідає і за зміст, і за оформлення, то сучасна тенденція - коректне використання (X) HTML і XML для передачі семантики веб-сторінки, а CSS - для оформлення.

 

2. Вбудована растрова графіка. Сучасні браузери сприймають зображення в форматах WEBP, JPG, GIF і PNG. Поєднання (X) HTML- і CSS-розміток з графікою і становить основу верстки та дизайну більшості сторінок.

 

3. Програми, що виконуються на сервері в допомогу серверним мов. Наприклад, модулі сервера для виконання сценаріїв за часом (cron). Або програма по обробці графіки, яка робить зменшені копії зображень за запитом сценарію.

 

Також, дуже важливо правильно обрати систему на якій можна розробити сайт електронної комерції, адже кожна CMS має як переваги, так і недоліки.

СMS для e-commerce-сайту (тобто системи управління ресурсом) можуть бути декількох видів:

  • безкоштовні cms для інтернет-магазину (open source);
  • комерційні, тобто «коробкові»;
  • студійні – ексклюзивні CMS, що розробляються численними веб-студіями;
  • самописні (несерійні).

Визначати найкращі платформи для створення магазину у кожному індивідуальному випадку, ви будете залежно від власних потреб. Для ексклюзивного проекту, наприклад, ймовірно знадобляться скрипти для інтернет-магазину із нестандартним функціоналом і можливістю доопрацювання.

 

Якщо із самого початку обрано невідповідний скрипт інтернет-магазину, не готовий до масштабування і навантажень, таке завдання коштуватиме власникові бізнесу величезних грошей. При цьому в деяких випадках реалізація поставлених цілей може бути і зовсім нездійсненною. Це означає, що доведеться починати все з нуля, та знову вирішувати, який движок для інтернет-магазину вибрати.

 

Основними критеріями при виборі CMS можуть бути:

  • Шаблони дизайну
  • Каталог і картка товарів
  • Синхронізація з CRM-системами
  • Можливості SEO-оптимізації
  • Способи доставки та оплати
  • Розширені можливості
  • Вартість обслуговування

 

Таким чином, щоб перевершити аналогічні web-орієнтовані системи по продажу та доставці замовлень у ресторані, і виходячи з вимог покупців, що пред'являються до web-сайту інтернет-магазину, основний упор в розробці повинен бути, зроблений на зручність для користувача інтерфейсу, вибір правильної системи сайту, надання широкої інформації про продукцію, а також наявність зручних для користувача способів оплати.