Розмір шрифту:
СППР КЕРІВНИЦТВА СІЛЬСКОГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА ПО УТРИМАННЮ ВРХ
Остання редакція: 23-03-2018
Тези доповіді
Проблематика На початок 2017 року кількість голів ВРХ в Україні становить 3 675 тис. голів – це є найменшим показником за усю задокументовану історію. Утримання великої кількості голів ВРХ є дуже складним завданням, адже худоба дуже вибаглива в утриманні, ціни на кормові рослини та ціни закупівлі м’яса та молока не є привабливими для нових підприємців.Якщо зробити висновок з вище сказаного, одним з варіантів вирішення цієї проблеми може стати імплементація систем підтримки прийняття рішень, що будуть допомагати керівникам підприємств приймати рішення щодо вектору розвитку, особливо у довгостроковій перспективі.Система підтримки прийняття рішень (СППР; англ. Decision Support System, DSS) — комп'ютеризована система, яка шляхом збору та аналізу великої кількості інформації може впливати на процес прийняття управлінських рішень в бізнесі та підприємництві [1].Сучасні системи підтримки прийняття рішень виникли у результаті злиття управлінських інформаційних систем і систем управління базами даних, як системи, що максимально пристосовані до розв'язування задач щоденної управлінської діяльності, і є інструментом, щоб надати допомогу тим, хто вирішує (робить вибір). Архітектура системиЯк можна бачити на рис.1, архітектура системи складається з п’яти компонентів,а саме: робочої станції, бази даних, сховища даних, підсистеми аналізу та комп’ютера директора підприємства. Підсистема аналізу будується на основі OLAP-технологій.
Рис.1 Архітектура системи
Архітектура сховищаНа даний момент розроблено сховище даних, шо складається з таблиці фактів та чотирьох вимірів:- «Ферма»- «Раціон»- «Порода»- «Час».Представлена структура сховища дозволяє вирішувати такі задачі:-аналіз залежності результативності певної породи худоби від певного раціону годування на конкретній фермі;-визначення найбільш ефективного раціону;-визначення найбільш прибуткового фермерського господарства та ін.Як уже зазначалося, сучасні СППР будуються на основі використання OLAP-технологій.OLAP (англ. online analytical processing, аналітична обробка в реальному часі) — це технологія обробки інформації, що дозволяє швидко отримувати відповіді на багатовимірні аналітичні запити. OLAP є частиною такого ширшого поняття, як бізнес-аналітика, що також включає такі дисципліни як реляційна звітність та добування данних (спосіб аналізу інформації в базі даних з метою відшукання аномалій та трендів без з'ясування смислового значення записів). Служить для підготовки бізнес-звітів з продажів, маркетингу, для потреб управління, для прогнозування, фінансової звітності тощо.[2]Бази даних, сконфігуровані для OLAP, використовують багатовимірні моделі даних, що дозволяє виконувати складні аналітичні та спеціалізовані запити за короткий проміжок часу. Вони запозичують окремі аспекти навігаційних та ієрархічних баз даних, які є швидшими за реляційні БД.Для зручного подання інформації були побудовані звіти та ключові показники ефективності(KPI)Звіти були побудовані за допомогою SQL Server Reporting Services (SSRS) - це служби для розробки, побудови, доставки і перегляду звітів. За допомогою цих служб можна створювати табличні, інтерактивні, графічні та інші більш складні звіти з використанням діаграм і інших звітних елементівКлючові показники ефективності (з англ. Key performance Indicators,KPI)-фінансова та нефінансова система оцінки, яка допомагає організації визначити досягнення стратегічних цілей.[3]Ключові показники ефективності можуть бути визначені за допомогою систем Business Intelligence. Їх використання дає організації можливість оцінити свій стан і допомогти у формуванні стратегії. КПЕ дозволяє проводити контроль ділової активності в реальному часі. Дуже часто показники ефективності використовуються для оцінки отримання вигоди від складних величин, наприклад, таких як розвиток лідерства, зобов'язання, обслуговування та задоволення.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ1. Сараев А.Д., Щербина О.А. Системный анализ и современные информационные технологии //Труды Крымской Академии наук. - Симферополь: СОНАТ, 2006. - С. 47-59,2. Тарасов С.В. СУБД для программиста. Базы данных изнутри. — М.: СОЛОН-Пресс, 2015. — 320 с.3. Панов М. М. , Оценка деятельности и система управления компанией на основе KPI. — Москва: Инфра-М, 2013
Рис.1 Архітектура системи
Архітектура сховищаНа даний момент розроблено сховище даних, шо складається з таблиці фактів та чотирьох вимірів:- «Ферма»- «Раціон»- «Порода»- «Час».Представлена структура сховища дозволяє вирішувати такі задачі:-аналіз залежності результативності певної породи худоби від певного раціону годування на конкретній фермі;-визначення найбільш ефективного раціону;-визначення найбільш прибуткового фермерського господарства та ін.Як уже зазначалося, сучасні СППР будуються на основі використання OLAP-технологій.OLAP (англ. online analytical processing, аналітична обробка в реальному часі) — це технологія обробки інформації, що дозволяє швидко отримувати відповіді на багатовимірні аналітичні запити. OLAP є частиною такого ширшого поняття, як бізнес-аналітика, що також включає такі дисципліни як реляційна звітність та добування данних (спосіб аналізу інформації в базі даних з метою відшукання аномалій та трендів без з'ясування смислового значення записів). Служить для підготовки бізнес-звітів з продажів, маркетингу, для потреб управління, для прогнозування, фінансової звітності тощо.[2]Бази даних, сконфігуровані для OLAP, використовують багатовимірні моделі даних, що дозволяє виконувати складні аналітичні та спеціалізовані запити за короткий проміжок часу. Вони запозичують окремі аспекти навігаційних та ієрархічних баз даних, які є швидшими за реляційні БД.Для зручного подання інформації були побудовані звіти та ключові показники ефективності(KPI)Звіти були побудовані за допомогою SQL Server Reporting Services (SSRS) - це служби для розробки, побудови, доставки і перегляду звітів. За допомогою цих служб можна створювати табличні, інтерактивні, графічні та інші більш складні звіти з використанням діаграм і інших звітних елементівКлючові показники ефективності (з англ. Key performance Indicators,KPI)-фінансова та нефінансова система оцінки, яка допомагає організації визначити досягнення стратегічних цілей.[3]Ключові показники ефективності можуть бути визначені за допомогою систем Business Intelligence. Їх використання дає організації можливість оцінити свій стан і допомогти у формуванні стратегії. КПЕ дозволяє проводити контроль ділової активності в реальному часі. Дуже часто показники ефективності використовуються для оцінки отримання вигоди від складних величин, наприклад, таких як розвиток лідерства, зобов'язання, обслуговування та задоволення.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ1. Сараев А.Д., Щербина О.А. Системный анализ и современные информационные технологии //Труды Крымской Академии наук. - Симферополь: СОНАТ, 2006. - С. 47-59,2. Тарасов С.В. СУБД для программиста. Базы данных изнутри. — М.: СОЛОН-Пресс, 2015. — 320 с.3. Панов М. М. , Оценка деятельности и система управления компанией на основе KPI. — Москва: Инфра-М, 2013