Остання редакція: 12-11-2017
Тези доповіді
С.С. Малимон, Бусленко Г.М.
У сучасному світі питання щодо використання інформаційно-комунікативних Інтернет - технологій у навчанні стає все більш актуальним. Інтернет потрібно розглядати, як джерело інформації, корисної з точки зору навчальної діяльності, її аналізу та оцінювання. Інформаційні ресурси Інтернету використовуються за наступними напрямками: використання на заняттях при самостійній роботі з документами, що вивчаються, довідковими матеріалами, навчальними інтерактивними моделями тощо; робота студентів при підготовці рефератів, доповідей, повідомлень; створення повідомлень; індивідуальних творчих завдань; тестування знань студентів.
У дидактичному плані мережа Інтернет включає, щонайменше, два основних компоненти: інформаційні ресурси і форми телекомунікації.
Інформаційні ресурси мережі Інтернет містять текстовий, аудіо - і відеоматеріал за різноманітною тематикою на різних мовах. Однак для того, щоб використання можливостей Інтернету студентами було корисним та ефективним, необхідно обов’язково підкреслювати причину та мету пошуку інформації в Інтернеті, це доцільно здійснювати наступними шляхами: по-перше, можна дати студентам завдання знайти додаткову навчальну інформацію, зберегти її на електронних носіях для подальшого багаторазового використання іншими користувачами; по-друге, можна поставити перед студентами завдання знайти нову інформацію, якої немає в підручнику, або яка не звучала на занятті, порівняти її із відомою інформацією, таким чином створити дискусію, яка ініціює конструктивне спілкування на занятті; по-третє, можна запропонувати студентам зробити огляд (дайджест) по певній темі. Таке завдання дається заздалегідь та може оцінюватись як проектна робота студента.
На заняттях екології, для отримання найактуальнішої інформації про стан довкілля, студенти можуть ознайомитися з відповідними веб-сайтами, на яких містяться екологічні дані.
На офіційному веб – сайті Мінекоресурсів можливе ознайомлення зі станом довкілля та екологічними проблемами України.
Департамент екології та природних ресурсів Рівненської облдержадміністрації – забезпечує реалізацію державної політики в галузі охорони довкілля, раціонального використання природних ресурсів, поводження з відходами, забезпечення екологічної та у межах своєї компетенції радіаційної безпеки на території областіЕкологія життя – навчальний сайт з екології; підручники і наукові статті з екології; інформація загальноукраїнська; словник екологічних термінів; цікаві поради; трішки незрозуміло, хто, власне, є командою цього сайту.
GreenHome некомерційний Інтернет-проект, присвячений екології, біології, альтернативній енергетиці; зелені новини зі всього світу; підбірка відео-сюжетів; «зелена» дошка оголошень; бібліотечка надає книжки з душевним попередженням: «Після ознайомлення, будь-ласка, видаліть файл з ПК, інакше ви порушуєте діюче законодавство».
Екологічний клуб «Еремурус» активна організація; інформування про діяльність, реалізовані проекти; екологічна освіта (творчі роботи-рекомендації для вчителів); навчальні посібники по енергозбереженню; практичні заняття; постери; вісники «Spare news»; газета для молодших школярів «Медвежонок»; мапа (незрозуміло, навіщо).
Національний екологічний центр України – сайт організації, яка працює з 1991 року; підбірка відео - матеріалів; публікації, фільми, постери, книги, листи та звернення; вражаюча кількість та якість розділів
Та ще багато сайтів такої ж тематики.
Конкретний приклад використання інтернет - ресурсів на заняттях екології. Під час проведення відкритого заняття «Охорона та раціональне використання водних ресурсів», агітбригада «За чисті джерела» самостійно готувала виступ про мінеральні джерела нашого краю. Під час виступу проводилась демонстрація в он-лайн режимі сайтів мінеральних вод різних торгових марок. У результаті на занятті були використані не лише навчально-інформаційні, а й комерційні сайти.
На сайті «Викладачі землевпорядних дисциплін ВСП «РК НУБіП України» розміщена сторінка навчальної дисципліни «Основи екології», яка надає доступ до навчально-методичного забезпечення: робоча навчальна програма, курс лекцій, інструкційні картки до практичних занять, методичні рекомендації до виконання самостійної роботи, контрольні питання для самоконтролю та он-лайн тестування. Підручник «Основи екології» автор Малимон С.С., он-лайн доступ до якого можливо здійснити відразу через запит в пошуковій системі Googl.
Одним із видів телекомунікаційних інтернет - ресурсів є електронна пошта. Сутність навчання за допомогою зазначеної технології передбачає обмін інформацією між викладачем і студентом. Тобто здійснювати передавання та пересилання організаційних навчальних матеріалів та виконаних завдань, а також рецензій на них.
У коледжі діє сайт https://sites.google.com/site/rivnedzerelo/home екологічного гуртка «Джерело» на якому висвітлюється екологічна робота студентів та агітбригади «За чисте довкілля» направлена на формування екологічного стилю життя студентської молоді.
Висновки: Одним із шляхів формування еколого - економічної та екологічної культури може бути використання інформаційних технологій, які виступають як засіб унаочнення, спілкування і створення проблемних ситуацій, є інструментом пізнання і джерелом інформації, контролюючим засобом, що допомагає опанувати студентам нові способи екологічної діяльності. Використання інтернет - ресурсів в навчальному процесі з дисципліни «Основи екології» під час самостійної роботи дає можливість активізувати роботу студентів з формування еколого - економічного мислення та значно підвищує результативність. Залучення студентів до екологічної мережі інтернету спонукає до конкретних дій, щодо збереження ресурсів, зменшення проблеми забруднення та інших екологічних проблем свого краю та планети в цілому. Екологізації освітніх установ, щодо збереження паперу, фарби для роздрукування роздаткового матеріалу та рефератів, а також електроенергії. Електронні освітні ресурси дозволяють об’єднувати велику кількість образних, звукових, умовно-графічних, відео та анімаційних матеріалів.