Остання редакція: 12-11-2018
Тези доповіді
По-перше, впровадження ІКТ у сучасну освіту прискорює передавання знань і накопиченого практичного та теоретичного досвіду людини.
По-друге, сучасні ІКТ, підвищуючи якість навчання й освіти, дають змогу людині успішніше й швидше адаптуватися до навколишнього середовища, до соціальних змін. Це дає кожній людині можливість одержувати необхідні знання.
По-третє, активне й ефективне впровадження цих технологій в освіту є важливим чинником створення нової системи освіти.
Застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні - одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. Упровадження комп'ютера в сферу освіти стало початком революційного перетворення традиційних методів і технологій навчання та всієї галузі освіти. Адже комп'ютер може виконувати ряд функцій такі як:- використання у навчанні здобутків новітніх інформаційних технологій;- удосконалювати навички самостійної роботи учнів в інформаційних базах даних, мережі Інтернет;-інтенсифікувати історичну освіту, поліпшити засвоєння учнями знань зі шкільного курсу історії, зробити процес навчання цікавішим і змістовнішим.Використання ІКТ в комплекті з підручником сприяє наступному:
-забезпечує орієнтований та диференційований підхід у навчанні;-забезпечує реалізацію інтерактивного підходу (постійне спілкування з ПК, постановка запитань, які цікавлять учня та отримання відповідей на них);- підвищує пізнавальну активність учнів за рахунок різноманітної відео- та аудіо-інформації;-здійснює контроль завдяки тестуванню і системи запитань для самоконтролю.Освітні технології (ОТ) є одним із головних елементів системи освіти, оскільки вони безпосередньо спрямовані на досягнення головних цілей: навчання і виховання. Під ОТ розуміють як реалізацію навчальних планів і навчальних програм, так і передавання учню, студенту системи знань, а також використання методів і засобів для створення, збирання, передавання, збереження і оброблення інформації в конкретній галузі. Наука накопичила величезний досвід з передавання знань від викладача до студента, створення технологій освіти і навчання, а також з побудови їх моделей.
ІКТ здійснюють активний вплив на процес навчання і виховання студентів, адже змінюють схему передавання знань і методи навчання. Разом з тим, упровадження ІКТ у систему освіти не тільки впливає на освітні технології, а й вводить до процесу освіти нові. Вони пов'язані із застосуванням комп'ютерів і телекомунікацій, спеціального устаткування, програмних та апаратних засобів, систем обробки інформації. Вони пов'язані також зі створенням нових засобів навчання і збереження знань, до яких належать електронні підручники і мультимедіа; електронні бібліотеки й архіви, глобальні та локальні освітні мережі; інформаційно-пошукові та інформаційно-довідкові системи.
Удосконалення системи освіти, на основі інформаційних технологій, широке впровадження в навчальний процес ІКТ привело до появи віртуальних університетів, відкритої системи освіти.
Дистанційна освіта – термін, який використовують стосовно широкого спектру освітніх програм і курсів, починаючи від курсів підвищення кваліфікації, що не мають акредитації і закінчуючи акредитованими програмами вищої освіти. Дистанційна освіта передбачає реалізацію нової форми навчання відкритого та доступного для всіх, незалежно від того місця, де проживає людина.
Для реалізації дистанційного навчання здебільшого використовують спеціалізовані інформаційні системи, які називають системами управління навчанням (learning management system, LMS).LMS досить корисна і практична система яка дозволяє учням і їх батькам переглядати поточний розклад уроків своєї дитини, її успішність, ознайомитись із меню в їдальні. У власному кабінеті батьки мають змогу переглянути рейтинг своєї дитини. У разі виникнення запитань вони завжди можуть зайти до власного кабінету і, використовуючи форму зворотного зв’язку, поставити запитання яке їх турбує. Це допомагає батькам бачи досягнення своєї дитини в навчанні, бо не всі батьки можуть постійно приходити в навчальний заклад.
Головне завдання ДН є розвиток творчих та інтелектуальних здібностей людини за допомогою відкритого і вільного використання всіх освітніх ресурсів і програм, у тому числі, доступних в Інтернеті. А оскільки Інтернет – це світова інформаційна мережа, то вона може бути одним із засобів ДН, тому що її дані допоможуть учням (і викладачам) створити повну інформаційну картину з питань, що їх цікавлять.У порівнянні з традиційним, дистанційне навчання з використанням інформаційно- комунікаційних технологій має ряд переваг:
- Долання просторових обмежень - заміщення необхідності фізичної присутності в навчальному класі віртуальною опосередкованою присутністю;
- Усунення часових обмежень - можливість навчання за більш гнучким та сприятливим графіком, асинхронної взаємодії з вчителем та іншими учнями в будь-який зручний час;
- розширення меж подання інформації - навчальні ресурси можна отримувати з різних джерел та у різних форматах;
- збільшення можливості активного залучення до участі в навчальному процесі, що може відбуватися за рахунок спрощення доступу до навчальної інформації, можливості відбору доступних матеріалів, участі у віртуальних дискусіях тощо.
Застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні - одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. Інформатизація істотно вплинула на процес придбання знань. Нові технології навчання дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість сприйняття, розуміння та глибину засвоєння величезних масивів знань.
Література:- Биков В.Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти : монографія / В.Ю. Биков. – К. : Атіка, 2009. – 684 с.
- Козлакова Г.О. Теоретичні і методичні основи застосування інформаційних технологій у вищій технічній освіті: Монографія. – К. : ІЗМН, ВІПОЛ, 1997. – 180 с.